Viser 175 treff for Alle
PIAAC 2 – internasjonal undersøkelse av voksnes ferdigheter
Får skolene den fagkompetansen de trenger?
Geopolitisk spenning og internasjonalt kunnskapssamarbeid
Vidareutvikling av lærebokordninga for høgare utdanning
Oppmøtte studentar til høgare utdanning hausten 2024
Undersøkelse blant elever på utenlandsopphold i videregående opplæring
Masterutdannedes overgang til arbeidsliv og tilfredshet med utdanning og jobb
Godkjenningsordningen for utenlandsk fag- og yrkesopplæring
Implikasjoner av skjevheter i Kandidatundersøkelsen
Forbedret statistikk om karrieresentrenes aktivitet
Deling av personopplysninger mellom NAV og fylkeskommunen
Kandidatundersøkelsen 2023: Nyutdannede masterkandidaters tilfredshet med utdanning og jobb
Kompetanseutvikling ved grønn omstilling – hvem trenger det mest?
Konsekvenser av koronapandemien for høyere utdanning – en oppdatering
Norskopplæring av internasjonalt rekrutterte tilsette i UH-sektoren
Tilstandsrapport for høyere utdanning 2024
Følgeevaluering av nye læreplaner i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere
Følgeevaluering av reviderte læreplaner i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere
Tilstandsrapport for høgare yrkesfagleg utdanning 2024
Opplæring i føretak
Informasjonssikkerhet og personvern i høyere utdanning og forskning
Kunstig intelligens i høgare utdanning: kva tenkjer lærestadane nå, etter halvtanna år med ChatGPT?
Karrieretjenestene tilbyr mer enn bare individuell karriereveiledning
Hvordan samarbeider fagskolene med arbeidslivet om utdanningene?
Kartlegging av studentsaker ved norske universitet og høgskular
Internasjonalt samarbeid i høyere yrkesfaglig utdanning
Digital teknologi i vurdering for læring i høyere utdanning
Søkertall 2024
Tid til endring
Kandidatundersøkelsen 2023: Overgang fra utdanning til arbeid
Mangfold og ulikhet i høyere utdanning
Karriereveiledning for flyktninger
Framtidige kompetansebehov
Kompetanseutvikling i arbeidslivet
Internasjonal studentmobilitet: Har studentene god nok informasjon?
Informasjonssikkerhet og personvern i et femårsperspektiv
Statistikk om utveksling og internasjonale studenter
Digital omstilling i UH-sektoren
Lavterskeltilbud eller strategisk universalverktøy? En kartlegging av Erasmus+ ansattmobilitet i UH-sektoren
Forsøk med stipend til fagarbeidere
Interesseutforskning i karriereveiledning og karriereveiledningsfaglig litteratur
Arbeidskraftreserven trenger kompetanse. Men hvem er de?
Innføring av studieavgift førte til fall i antall gradsstudenter
Tilsette ved universitet og høgskular 2023
Realkompetansevurdering i bransjeprogrammene
Bransjeprogrammet 2021-2022
Fleksible profesjonsutdanninger
Fleksible profesjonsutdanninger
Undersøkelse blant elever på utenlandsopphold i videregående opplæring
Kompetanse for fremtiden
Mellom styring og marked
Dimensjonering av høyere utdanning
Kompetente karriereveiledere i skole
Karrieretjenestene utfyller hverandre
Digital fjernundervisning i norsk og samfunnskunnskap
Voksnes utdannings- og yrkesvalg 2023
Unges utdannings- og yrkesvalg 2023
En godkjenningsordning som kan bli nyttig: Evaluering av godkjenningsordningen for utenlandsk fagskoleutdanning
Konsekvenser av koronapandemien for høyere utdanning 2023
Utbreiing av digital undervisning i norsk høgare utdanning
Retningslinjer og verktøy for ansvarlig internasjonalt kunnskapssamarbeid
Hovedopptak til høyere utdanning ved universiteter og høgskoler - juli 2023
Informasjonssikkerhet og personvern i høyere utdanning og forskning
Tilstandsrapport for høgare yrkesfagleg utdanning 2023
Norske erfaringer med deltagelse i Europeiske universiteter
Kartlegging av utvikling i opptak, gjennomføring, kandidatproduksjon og praksisplasser for sykepleieutdanninger
Treårsevaluering - Nasjonal forskerskole i kunstnerisk utviklingsarbeid
Tilstandsrapport for høyere utdanning 2023
Hovedopptaket til høyere yrkesfaglig utdanning ved fagskoler
Karriereutvikling for unge forskere – en internasjonal kartlegging
Undersøkelse av studenters og unge forskeres tilgang til karriereveiledning i høyere utdanning
Evaluering av fagskolemeldingen
Karriereveiledning for nyankomne flyktninger og innvandrere
Om Deloittes evaluering av fagskolemeldingen
Nye ambisjoner for karriereveiledning i skolen
Profesjonell karriereveiledning i skolen
Praktisering av krav til informasjonssikkerhet og personvern
Nasjonalt utdanningsregister
Fremtidige kompetansebehov - et oppdatert kunnskapsgrunnlag
Mentor for studenter med funksjonsnedsettelse
Avtalelengder og tidsbruk i ph.d.-utdanninga
Livslang læring 2020: Hva vet vi om de som ikke deltar i utdanning og opplæring?
Informasjonssikkerhet og personvern i høyere utdanning og forskning 2022
Tilstandsrapport for høgare yrkesfagleg utdanning 2022
Internasjonale studenter og internasjonalt læringsmiljø
Brukarane av karrieresentera er nøgde, og ulike karrieretenester når ulike grupper
Tilstandsrapport for høyere utdanning 2022
Erasmus+ i norsk høyere utdanning 2022
Institusjonsbesøk til norske Sentre for fremragende utdanning
Livslang læring 2020: Uformell læring i arbeidslivet
Utredning av behov for videreutdanning for flerspråklige lærere
Kvalitet i karriereveiledning i skolen
Kompetanseplattform for livslang læring
Varige arr?
Befolkningsbarometeret 2021
En døråpner innen kunstfeltet
Kompetanse og opplæring blant et utvalg innvandrere
Norsk deltakelse i Erasmus+ i grunnopplæringen 2021
Norsk deltakelse i utdanningssamarbeid i EØS-ordningen
Digital tilstand 2021
Temarapport 2021 - informasjonssikkerhet og personvern i høyere utdanning og forskning
Fag og fellesskap
Behovet for IKT-kompetanse i Norge
Temarapport 2021 - informasjonssikkerhet og personvern i høyere utdanning og forskning
Livslang læring 2020: Befolkningens deltakelse på kurs, seminarer og konferanser
Behovet for IKT-kompetanse i Norge
Livslang læring 2019: Hva vet vi om de som ikke deltar i utdanning og opplæring?
Livslang læring 2019: Læringsintensivt arbeid
Videreutdanning og mobilitet på arbeidsmarkedet
Livslang læring 2020: Hovedtall om voksnes deltakelse i utdanning og opplæring
Livslang læring 2019: Deltakelse i formell videreutdanning
Uformell læring i arbeidslivet
Tilstandsrapport for høgare yrkesfagleg utdanning 2021
Kompass 2021 – sosial ulikhet, ubrukt potensial
De som tok med seg jobben hjem, og de som måtte gå
Tilstandsrapport for høyere utdanning 2021
Erasmus+ i norsk høyere utdanning 2021
Offentlige karrieresentre og brukernes erfaringer med karriereveiledning i 2020
Befolkningsbarometeret 2020: Sysselsatte og ikke-sysselsattes motivasjon og hindringer for deltakelse i utdanning
Kartlegging av studiesentre
Pedagogikk, innovasjon og digital teknologi i utviklingsprosjekt i høgare utdanning
Språkstrategiar i høgare utdanning
Sosiale og emosjonelle ferdigheter i arbeidslivet
Befolkningens digitale kompetanse og deltakelse
Brukerundersøkelse blant tidligere elever i 3-årig videregående skole i Frankrike
Informasjon, inspirasjon eller endring?
Utdanningssamarbeid med Sør-Korea
Rådløse unge og tilfredse eldre?
Norsk deltakelse i Erasmus+ i grunnopplæringen 2020
Hva sier forskningen om fleksibel opplæring for voksne
Hovedtall fra Kompetanse Norges befolkningsbarometer 2020
Nasjonalt kvalitetsrammeverk for karriereveiledning – presentasjon av områdene kompetasestandarder, karrierekompetanse og etikk
Arbeidsrelevans i høyere utdanning
Kompass 2020 - Helse i et kompetansepolitisk perspektiv
Etablering av mentorordninger
Forprosjekt - evaluering av Kompetansepluss
Kvalitet i norskopplæring for voksne innvandrere
Nettbasert utdanning, opplæring og læringsaktivitet
Tilstandsrapport for høgare yrkesfagleg utdanning 2020
Livslang læring for hvem? – hovedfunn fra «Adult Education Survey 2017»
Tilstandsrapport for høyere utdanning 2020
Landsdekkende tilbud om karriereveiledning er på plass
NOU 2020: 2 – Fremtidige kompetansebehov III – Læring og kompetanse i alle ledd
Virksomhetsbarometeret 2019
Tilstandsrapport for høgare yrkesfagleg utdanning 2019
Krav til norskferdigheter ved ansettelser
Grunnleggende digitale ferdigheter i befolkningen
To forskjellige kilder: Videreutdanningstall fra registersøk og lærevilkårsmonitoren
Livslang læring 2019: Hovedtall om voksnes deltakelse i utdanning og opplæring
Én av ti virksomheter melder om stor grad av udekket kompetansebehov
NOU 2019: 12 – Lærekraftig utvikling – Livslang læring for omstilling og konkurranseevne
Digital tilstand 2018
Inkludering og tilrettelegging i fagskolen
Livslang læring 2008–2018: Resultater fra lærevilkårsmonitoren
Tilstandsrapport for høyere utdanning 2019
Kompass 2019: seniorer - kompetanse og muligheter på arbeidsmarkedet
Universell utforming av IKT med vekt på læremidler i UH-sektoren
NOU 2019:2 Fremtidige kompetansebehov II
Kartlegging av universell utforming som fagbegrep i norske IKT-utdanninger
Befolkningens erfaring med grunnleggende digitale oppgaver og tjenester
Studentundersøkelse om læringsmiljø, helse og trivsel på fagskoler
Behov og hindringer for utvikling av digitale ferdigheter
Om deltagelse i informasjonssamfunnet
Hvordan lære digitale verktøy og tjenester
Befolkningens bruk av digitale verktøy
Grunnleggende digitale ferdigheter 2018
Digital tilstand 2018
Arbeidsgivernes kjennskap til og bruk av norskprøver for voksne innvandrere
Kompass 2018: Digitalisering – hvilken kompetanse trenger vi?
NOU 2018:2 Fremtidige kompetansebehov I
Kompass 2017: omstilling - hvordan sikre kompetansen?
Digital tilstand 2014
Internasjonal studentmobilitet – like muligheter for alle?
Fra utdanning og ut i jobb med funksjonsnedsettelse: Har lærestedene ansvar?
Hva er mangfold?