Hopp til hovedinnhold

Tilstandsrapport for høyere utdanning 2025

Referanser

Dyrkorn, Sonja m.fl. (2020). Om midlertidighetsstatistikken i UH-sektoren. Rapport fra arbeidsgruppen som har sett på mulige endringer/forbedringer i midlertidighetsstatistikken for UH-sektoren. https://dbh.hkdir.no/static/files/dokumenter/arbeidsgrupper/personaldata/rapport_arbeidsgruppe_2020.pdf

HK-dir. (2022). Tilstandsrapport for høyere utdanning 2022. Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. https://hkdir.no/rapportar/tilstandsrapport-for-hoeyere-utdanning-2022

HK-dir. (2024a). Framtidige kompetansebehov Kunnskapsgrunnlag for kompetansepolitikken 2023 (Nr. 03/2024). https://hkdir.no/rapporter-undersokelser-og-statistikk/framtidige-kompetansebehov-kunnskapsgrunnlag-for-kompetansepolitikken-2023

HK-dir. (2024b). Tilstandsrapport for høyere utdanning (Nr. 06). https://hkdir.no/rapporter-undersokelser-og-statistikk/tilstandsrapport-for-hoyere-utdanning-2024

KD. (2022). Finansiering av universiteter og høyskoler - Rapport til Kunnskapsdepartementet 17. mars 2022 fra et utvalg nedsatt 9. september 2021. Kunnskapsdepartementet. https://www.regjeringen.no/contentassets/6c4c7be66d5c4a028d86686d701a3a96/f-4475-finansiering-av-universiteter-og-hoyskoler.pdf

Kunnskapsdepartementet. (2021). Panorama. Regjeringens strategi for forsknings- og høyere utdanningssamarbeid med Brasil, Canada, India, Japan, Kina, Russland, Sør-Afrika, Sør-Korea og USA (2021–2027) [Strategi]. Kunnskapsdepartemenet. https://www.regjeringen.no/contentassets/13e7862e6c064321af97fe0c58a8f7cb/f-4462-b_panorama_strategi.pdf

Meld. St. 16 (2016–2017). (2017). Kultur for kvalitet i høyere utdanning. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/meld.-st.-16-20162017/id2536007/

SiN. (2023). STADIGE FORSINKELSER OG VEDVARENDE USIKKERHET BLANT STIPENDIATER». PRESSEMELDING FRA STIPENDIATORGANISASJONENE I NORGE. https://stipendiat.no/2023/01/16-12-22-pressemelding-fra-stipendiatorganisasjonene-i-norge-sin/

Solberg, E., Hovdhaugen, E., Gulbrandsen, M., Scordato, L., Svartefoss, S. M. & Eide, T. (2021). Et akademisk annerledesår: Konsekvenser og håndtering av koronapandemien ved norske universiteter og høgskoler (NIFU-rapport 2021:9; Nummer NIFU-rapport 2021:9). NIFU. https://nifu.brage.unit.no/nifu-xmlui/handle/11250/2737339

An orange and white rectangle with arrows and squares

Description automatically generated
post@hkdir.no
hkdir.no