Hopp til hovudinnhald

Kjenneteikn på måloppnåing i engelsk (FOV)

Læreplanen i engelsk med kompetansemål, tekstane om faget og tekst om undervegsvurdering, beskriv den heilskaplege kompetansen til deltakarane på eit overordna nivå og dannar grunnlaget for vurderingsarbeidet. Kjenneteikna i engelsk beskriv korleis denne samla kompetansen kan sjå ut i kvar enkelt modul på ulike nivå.

Sist oppdatert : 5. mai 2025

Ei faggruppe i engelsk (ENG05-01) har på oppdrag frå HK-dir utarbeidd beskrivingar av kjenneteikn på måloppnåing i modulane. Kjenneteikna kan saman med læreplanen støtte lærarane i arbeidet med undervegsvurdering og sluttvurdering. Med sluttvurdering siktar ein til modulvurdering og standpunktvurdering. Kjenneteikna kan brukast for å utvikle felles forståing av kompetanse på ulike nivå i læreplanen og kan leggje til rette for arbeidet med utvikling av gode vurderingspraksisar, i lokale og regionale tolkingsfellesskap.

Anerkjenning og verdsetjing av erfaringane, ressursane og fleirspråklege kompetansen til deltakarane er eit gjennomgåande prinsipp i læreplanen. Dette prinsippet er vidareført i kjenneteikna og må liggje til grunn for vurderingsarbeidet.

Deltakarar i FOV som har behov for byrjaropplæring i engelsk, skal kunne støtte seg på til dømes ein samtalepartnar, digitale ressursar, fysiske omgivnader, eige morsmål eller bilete, tal og grafar når dei uttrykkjer fagkompetanse. Dette er det teke omsyn til både i læreplanen og i kjenneteikna på måloppnåing, mellom anna uttrykt ved at det står «med støtte». Dette legg til rette for at deltakarane kan uttrykkje kompetanse på eit språkleg høgare nivå enn det dei ville hatt føresetnader for å gjennomføre utan denne støtta.

Kjenneteikna er formulerte på eit overordna nivå og for tre karakterar:

For modul 1 og 2: låg måloppnåing, middels måloppnåing og høg måloppnåing, jf. § 15-3 andre ledd i forskrift til opplæringslova.

For modul 3 og 4: låg kompetanse (karakter 2), god kompetanse (karakter 4) og framifrå kompetanse (karakter 6), jf. § 15-3 første ledd i forskrift til opplæringslova.

Kjenneteikna er sette opp i éin tabell for kvar modul og omfattar både skriftleg og munnleg.

Modul 1: Kjenneteikn på måloppnåing til støtte for modulvurdering

Låg måloppnåing 
Middels måloppnåing 
Høg måloppnåing 
Deltakaren kan med støtte
delta i ein svært enkel
samtale om daglegdagse og
kjende tema med innøvde
enkeltord og frasar. 
Deltakaren kan uttrykkje seg
svært enkelt om daglegdagse
og kjende tema med
enkeltord og korte frasar,
spør og svarer og bruker
nokre høflegheitsfrasar. 
Deltakaren kan uttrykkje seg
enkelt og stort sett forståeleg
om daglegdagse og kjende
tema, deltek i enkle samtalar
og bruker nokre
høflegheitsfrasar der det
er relevant. 
Deltakaren har ein uttale av
enkelte ord som er forståeleg
for ein velvillig
samtalepartnar som kjenner
talemønsteret til deltakaren. 
Deltakaren har ein uttale av
nokre kjende ord og frasar
som stort sett er forståeleg
for ein velvillig
samtalepartnar. 
Deltakaren har ein uttale av
kjende ord og frasar som er
forståeleg for ein velvillig
samtalepartnar. 
Deltakaren kan med støtte
lese og gi att enkle frasar og
setningar frå svært enkle
tekstar om kjende og
daglegdagse tema. 
Deltakaren kan lese, forstå
og gi att noko av innhaldet i
svært enkle tekstar om
kjende og daglegdagse
tema. 
Deltakaren kan lese, forstå
og gi att hovudinnhaldet i
enkle tekstar om kjende og
daglegdagse tema. 
Deltakaren kan lytte til og
med støtte gi att enkle frasar
og setningar frå svært enkle
munnlege tekstar om kjende
og daglegdagse tema. 
Deltakaren kan lytte til, forstå
og gi att noko av innhaldet i
svært enkle munnlege
tekstar om kjende og
daglegdagse tema. 
Deltakaren kan lytte til, forstå
og gi att hovudinnhaldet i
enkle munnlege tekstar om
kjende og daglegdagse
tema. 
Deltakaren kan til ein viss
grad forstå og følgje svært
enkle instruksjonar. 
Deltakaren kan til ein viss
grad forstå og følgje
enkle instruksjonar. 
Deltakaren kan forstå og
følgje enkle instruksjonar. 
Deltakaren skriv nokre
enkeltord og frasar nokså
forståeleg. 
Deltakaren skriv ein del
kjende ord, frasar og korte
setningar stort sett
forståeleg. 
Deltakaren skriv kjende ord,
frasar og korte setningar stort
sett rett med enkel
teiknsetjing. 
Deltakaren har nokre få
strategiar for språklæring
og kommunikasjon.  
Deltakaren bruker nokre
strategiar i språklæring
og kommunikasjon. 
Deltakaren bruker strategiar i
språklæring og
kommunikasjon. 

Modul 2: Kjenneteikn på måloppnåing til støtte for modulvurdering

Låg måloppnåing 
Middels måloppnåing 
Høg måloppnåing 
Deltakaren har eit ordtilfang
som består av berre nokre få
innøvde ord og korte frasar
om kjende tema. 
Deltakaren har eit enkelt
ordtilfang som mogleggjer
enkel kommunikasjon om
kjende tema.  
Deltakaren bruker ordtilfang
aktivt i arbeid med kjende
tema og kan òg overføre
vokabular til nokre nye
kontekstar.  
Deltakaren har ein uttale
som er delvis forståeleg for
ein velvillig samtalepartnar
som kjenner talemønsteret
til deltakaren. 
Deltakaren har ein uttale
som stort sett er forståeleg
for ein velvillig
samtalepartnar. 
Deltakaren har ein uttale av
språklydar, stavingar og
uttalemønster som i
hovudsak er forståeleg. 
Deltakaren skriv enkeltord,
attkjennande frasar og korte
setningar om kjende tema. 
Deltakaren skriv med støtte
korte, stort sett forståelege
tekstar om kjende tema med
nokre enkle ord- og
setningsstrukturar og
enkel setnings- og
tekstbinding. 
Deltakaren skriv med støtte
korte, forståelege tekstar om
kjende tema gjennom å
bruke enkle ord- og
setningsstrukturar og enkel
setnings- og tekstbinding. 
Deltakaren les og forstår
enkeltord og svært korte
frasar og setningar i enkel
skriftleg kommunikasjon om
kjende tema og kan delta i
ein svært enkel samtale
om innhaldet. 
Deltakaren les, forstår og kan
samtale om noko av
innhaldet i enkel skriftleg
kommunikasjon om kjende
og nokre nye tema. 
Deltakaren les, forstår og kan
samtale om hovudinnhaldet i
enkel skriftleg
kommunikasjon om kjende
og nokre nye tema. 
Deltakaren lyttar til og forstår
enkeltord og svært korte
frasar og setningar i enkel
munnleg kommunikasjon om
kjende tema og kan delta i
ein svært enkel samtale
om innhaldet. 
Deltakaren lyttar til, forstår
og kan samtale om noko av
innhaldet i enkel munnleg
kommunikasjon om kjende
og nokre nye tema. 
Deltakaren lyttar til, forstår
og kan samtale om
hovudinnhaldet i enkel
munnleg kommunikasjon om
kjende og nokre nye tema. 
Deltakaren svarer med enkle
ord, frasar eller svært korte
setningar når
samtalepartnaren legg til
rette og leier samtalen. 
Deltakaren startar og
avsluttar korte samtalar om
kjende tema og kan til ein
viss grad oppklare
kommunikasjonen ved til
dømes å be om gjentaking
og forklaring.  
Deltakaren startar og
avsluttar korte samtalar om
kjende og nye tema og kan
oppklare kommunikasjonen
ved til dømes å be om
gjentaking og forklaring.  
Deltakaren medierer kort
informasjon slik at innhaldet
til ein viss grad blir forståeleg
for ein velvillig mottakar med
annan språkleg og kulturell
bakgrunn, til dømes ved å
omsetje eller forklare. 
Deltakaren medierer kort
informasjon slik at innhaldet
stort sett blir forståeleg for
mottakarar med ulik språkleg
og kulturell bakgrunn, til
dømes ved å omsetje
eller forklare. 
Deltakaren medierer kort
informasjon slik at innhaldet
blir forståeleg for mottakarar
med ulik språkleg og kulturell
bakgrunn, til dømes ved å
omsetje eller forklare. 
Deltakaren gir med
enkeltord, frasar og korte
setningar enkle døme på
likskapar og forskjellar i
nokre tradisjonar og normer
mellom kulturar. 
Deltakaren bruker nokre ord,
frasar og setningar for å
beskrive likskapar og
forskjellar i nokre tradisjonar
og normer mellom kulturar. 
Deltakaren samanliknar
nokre tradisjonar og normer
mellom kulturar. 
Deltakaren formidlar med
enkeltord og svært enkle
frasar nokre situasjonar der
engelsk kan brukast i eige liv. 
Deltakaren gir nokre døme på
korleis engelsk kan brukast i
ulike situasjonar i eige liv. 
Deltakaren gir døme på
korleis engelsk kan brukast i
ulike situasjonar i eige liv. 

Modul 3: Kjenneteikn på måloppnåing til støtte for modulvurdering

Låg kompetanse,
karakteren 2 
God kompetanse,
karakteren 4 
Framifrå kompetanse,
karakteren 6 
Deltakaren uttrykkjer seg
enkelt og stort sett forståeleg
munnleg og skriftleg om
aktuelle tema ved bruk av
eit enkelt ordtilfang og enkle
ord- og setningsstrukturar. 
Deltakaren uttrykkjer seg
stort sett forståeleg munnleg
og skriftleg om aktuelle tema
ved bruk av eit tilstrekkeleg
ordtilfang og nødvendige ord-
og setningsstrukturar. 
Deltakaren uttrykkjer seg
forståeleg munnleg og
skriftleg om aktuelle tema
ved bruk av eit variert
ordtilfang og nødvendige ord-
og setningsstrukturar.  
Deltakaren deltek i enkle
samtalar om aktuelle tema
og uttrykkjer nokre eigne
meiningar på ein
enkel måte.  
Deltakaren samtaler om
aktuelle tema, uttrykkjer
eigne meiningar og kan bidra
til kommunikasjonen ved å
utdjupe noko og stille
oppklarande spørsmål. 
Deltakaren samtaler om
aktuelle tema, diskuterer og
uttrykkjer eigne meiningar og
bidreg til kommunikasjonen
ved å utdjupe og stille
oppklarande spørsmål. 
Deltakaren skaper og
arbeider med tekstar med
enkel struktur og samanheng
og bruker enkel setnings-
og tekstbinding.  
Deltakaren skaper og
arbeider med tekstar med
noko struktur og samanheng
og bruker enkel setnings-
og tekstbinding. 
Deltakaren skaper og
arbeider med tekstar med
struktur og samanheng og
bruker noko variert
setnings- og tekstbinding. 
Deltakaren les, forstår og
vidareformidlar, med mykje
støtte, noko av
hovudinnhaldet i ulike typar
skriftlege tekstar og
uttrykkjer meiningar om
innhaldet på ein enkel måte. 
Deltakaren les, forstår og
vidareformidlar, med noko
støtte, hovudinnhaldet i ulike
typar skriftlege tekstar og
uttrykkjer meiningar
om innhaldet. 
Deltakaren les, forstår og
vidareformidlar
hovudinnhaldet i ulike typar
skriftlege tekstar og
uttrykkjer og grunngir
meiningar om innhaldet. 
Deltakaren lyttar til, forstår
og vidareformidlar, med
mykje støtte, noko av
hovudinnhaldet i ulike typar
munnlege tekstar og
uttrykkjer meiningar om
innhaldet på ein
enkel måte. 
Deltakaren lyttar til, forstår
og vidareformidlar, med
noko støtte, hovudinnhaldet
i ulike typar munnlege
tekstar og uttrykkjer
meiningar om innhaldet. 
Deltakaren lyttar til, forstår
og vidareformidlar
hovudinnhaldet i ulike typar
munnlege tekstar og
uttrykkjer og grunngir
meiningar om innhaldet. 
Deltakaren gir døme på
situasjonen til urfolk og
minoritetar i Noreg og
andre land, som til dømes
språk, historie, geografi
eller kultur. 
Deltakaren beskriv på ein
enkel måte situasjonen til
urfolk og minoritetar i
Noreg og andre land, som
til dømes språk, historie,
geografi eller kultur. 
Deltakaren beskriv
situasjonen til urfolk og
minoritetar i Noreg og
andre land, som til dømes
språk, historie, geografi
eller kultur. 
Deltakaren gir på ein enkel
måte døme på situasjonar
der engelsk kan brukast i
utdanning, arbeidsliv
og samfunn. 
Deltakaren gir døme på
situasjonar der engelsk kan
brukast i utdanning,
arbeidsliv og samfunn. 
Deltakaren gir gode døme
på situasjonar der engelsk
kan brukast i utdanning,
arbeidsliv og samfunn. 
Deltakaren gir på ein enkel
måte døme på likskapar og
forskjellar i korleis
menneske kommuniserer i
ulike kulturar og
språksamfunn. 
Deltakaren gir døme på
likskapar og forskjellar på
korleis menneske
kommuniserer i ulike
kulturar og språksamfunn. 
Deltakaren gir gode døme
på likskapar og forskjellar i
korleis menneske
kommuniserer i ulike
kulturar og språksamfunn. 
Deltakaren medierer kjend
informasjon på enkle måtar
ved å omsetje, forklare eller
formidle, slik at noko av
innhaldet blir forståeleg for
mottakarar med ulik språkleg
og kulturell bakgrunn. 
Deltakaren medierer kjend
informasjon ved til dømes å
omsetje, forklare eller
formidle, og oppnår til ein
viss grad at innhaldet blir
forståeleg og relevant for
mottakarar med ulik
språkleg og
kulturell bakgrunn. 
Deltakaren medierer
informasjon om kjende
tema ved å omsetje eller
forklare for å oppnå at
innhaldet blir forståeleg og
relevant for mottakarar
med ulik språkleg og
kulturell bakgrunn. 
Deltakaren bruker og viser
til kjelder på ein
enkel måte. 
Deltakaren bruker og viser
til kjelder på ein stort sett
god måte.  
Deltakaren vel ut, bruker og
viser til kjelder på ein
god måte. 

Modul 4: Kjenneteikn på måloppnåing til støtte for standpunktvurdering

Lav kompetanse,
karakteren 2 
God kompetanse,
karakteren 4 
Framifrå kompetanse,
karakteren 6 
Deltakaren uttrykkjer seg
enkelt munnleg og skriftleg
om aktuelle tema ved hjelp
av eit ordtilfang og ord-,
setnings- og tekststrukturar
som kommuniserer. 
Deltakaren uttrykkjer seg
munnleg og skriftleg om
aktuelle tema ved hjelp av
eit ordtilfang og ord-,
setnings- og tekststrukturar
som kommuniserer stort
sett tydeleg og formålstenleg. 
Deltakaren uttrykkjer seg
godt munnleg og skriftleg
om aktuelle tema ved hjelp
av eit variert ordtilfang og
ord-, setnings- og
tekststrukturar som
kommuniserer tydeleg
og formålstenleg. 
Deltakaren samtaler om
aktuelle tema, diskuterer og
grunngir meiningar på ein
enkel måte og bidreg til
kommunikasjonen ved å
stille mottakaren enkle,
oppklarande spørsmål. 
Deltakaren samtaler om
aktuelle tema, diskuterer
og grunngir meiningar og
bidreg til kommunikasjonen
ved å utdjupe og stille
mottakaren oppklarande
spørsmål. 
Deltakaren samtaler om
aktuelle tema, diskuterer
og grunngir meiningar på ein
god måte og tilpassar
kommunikasjonen til
mottakaren ved å utdjupe
og stille oppklarande
spørsmål. 
Deltakaren skaper og
arbeider med enkle
munnlege og skriftlege
tekstar med noko
samanheng gjennom bruk
av enkel tekstbinding. 
Deltakaren skaper og
arbeider med ulike
typar munnlege og
skriftlege tekstar med
nokså god samanheng
gjennom bruk av
noko variert tekstbinding. 
Deltakaren skaper og
arbeider med ulike typar
munnlege og skriftlege
tekstar med god
samanheng gjennom bruk
av variert tekstbinding.
Deltakaren les og gir att
nokre av hovudpunkta i
ulike typar skriftlege tekstar
og uttrykkjer meiningar og
enkle grunngivingar
om innhaldet. 
Deltakaren les og
oppsummerer
hovudpunkta i ulike typar
skriftlege tekstar og
diskuterer meininga på ein
nokså sjølvstendig og
relevant måte munnleg
og/eller skriftleg.  
Deltakaren les og
oppsummerer
hovudpunkta i ulike typar
skriftlege tekstar og
diskuterer meininga på ein
sjølvstendig og relevant
måte munnleg og/eller
skriftleg. 
Deltakaren lyttar til og gir
att nokre av hovudpunkta
i ulike typar munnlege
tekstar og uttrykkjer
meiningar og enkle
grunngivingar. 
Deltakaren lyttar til og
oppsummerer
hovudpunkta i ulike typar
munnlege tekstar og
diskuterer meininga på ein
nokså sjølvstendig og
relevant måte munnleg
og/eller skriftleg.  
Deltakaren lyttar til og
oppsummerer
hovudpunkta i ulike typar
munnlege tekstar og
diskuterer meininga på ein
sjølvstendig og relevant
måte munnleg og/eller
skriftleg. 
Deltakaren viser noko
kunnskap om aktuelle
tema ved å forklare og
gi nokre døme.   
Deltakaren viser kunnskap
om aktuelle tema ved å
forklare og reflektere, gi
relevante døme og
samanlikne ulike
situasjonar.  
Deltakaren viser god
kunnskap om aktuelle tema
ved å forklare utfyllande,
reflektere sjølvstendig og
samanlikne ulike
situasjonar.
Deltakaren gir nokre døme
på situasjonen til urfolk og
minoritetar og samanliknar
døma på ein enkel måte. 
Deltakaren beskriv og
samanliknar situasjonen til
urfolk og minoritetar i
Noreg og andre land. 
Deltakaren beskriv,
reflekterer over og
samanliknar situasjonen til
urfolk og minoritetar i
Noreg og andre land. 
Deltakaren medierer enkel
informasjon ved å ta i bruk
ulike metodar og ressursar i
kommunikasjonen slik at
innhaldet til ein viss grad
blir tilgjengeleg for
mottakarar med ulik
språkleg og kulturell
bakgrunn.  
Deltakaren medierer
informasjon ved å ta i bruk
ulike metodar og ressursar i
kommunikasjonen slik at
innhaldet til ein viss grad
blir tilgjengeleg for
mottakarar med ulik
språkleg og kulturell
bakgrunn.  
Deltakaren medierer
informasjon ved å ta i bruk
ulike metodar og ressursar i
kommunikasjonen slik at
innhaldet blir tilgjengeleg
for mottakarar med ulik
språkleg og kulturell
bakgrunn.  
Deltakaren finn og bruker
informasjon frå kjelder og
synleggjer i nokon grad
skiljet mellom eigen og
andre sin tekst. 
Deltakaren bruker, oppgir
og refererer til kjelder på
ein stort sett
etterprøvbar måte. 
Deltakaren bruker, oppgir
og refererer til kjelder på
ein god og
etterprøvbar måte.  

Kjennetegn på måloppnåelse for modulene i FOV

Utformingen av kjennetegnene har vært et utviklingsarbeid, og her kommer første versjon. Vi vil innhente innspill fra ledere og lærere i voksenopplæringen når dere har gjort dere erfaringer med bruken av disse i arbeidet med modulvurdering og standpunktvurdering.

Har du innspill til kjennetegnene? Send oss en e-post: fullforingsreformen@hkdir.no