Hopp til hovudinnhald

Taxisjåfør - grunnleggjande ferdigheiter på jobb

Profilane kan brukast til å kartlegge opplæringsbehov i lesing, skriving, rekning, digitale og munnlege ferdigheiter, og såleis tilpasse kurs til den enkelte sitt behov. Profilane beskriv korleis dei grunnleggjande ferdigheitene er ein del av arbeidsoppgåvene til ein taxisjåfør.

Sist oppdatert : 21. november 2023

Last ned som PDF, Excel eller Word

Arbeidsoppgåver for taxisjåfør

  • Sørgje for å frakte passasjerar til rett destinasjon.
  • Køyre trafikksikkert.
  • Halde seg sjølv og andre trygge.
  • Hjelpe passasjerane med bagasje.
  • Forsikre seg om at taxien er i forskriftsmessig teknisk stand og sørgje for nødvendig service.
  • Sørgje for at bilen er rein og ryddig til ei kvar tid.
  • Utføre taxiyrket på ein profesjonell måte.

Det vil vere ein del ulikskapar mellom arbeidsoppgåvene til taxisjåførar i byen og på landet.

Leseferdigheiter

Kvar dag vil taxisjåføren

  • lese skilt og instruksar i trafikken.
  • oppdatere seg på køyretilhøva.
  • lese informasjon om passasjerar og bestillingar.
  • lese meldingar eller loggar frå taxisentralen.
  • lese bestillingar og meldingar på taksameteret.
  • lese bestillingar og meldingar via ulike appar.

Med jamne mellomrom vil taxisjåføren

  • lese informasjon om nye rutinar.
  • lese avviksmeldingar.
  • lese ruteforklaringar i kart eller GPS.
  • lese meldingar om feil på taksameteret.
  • lese skiftplanar.
  • lese e-postar og meldingar.

Av og til vil taxisjåføren

  • finne fram til aktuell informasjon i sjåførhandboka.
  • kjenne til lover, forskrifter, avtalar og dokument som gjeld for taxi.
  • lese opplæringsmateriell.
  • lese og setje seg inn i nye rutinar.
  • slå opp i tekniske handbøker.
  • lese tryggleiksinformasjon og rutinar for å køyre trygt.
  • lese informasjon og skjema som gjeld sitt eige arbeidsforhold.
  • lese køyre- og kviletidsføresegnene.
  • kunne lese identitetsmerking hos personar med alvorlege sjukdomar.
  • kjenne til uniformsreglementet.

Skriveferdigheiter

Kvar dag vil taxisjåføren

  • registrere passasjerar og bestillingar.
  • gjere klart oppgjeret for dagen.
  • melde seg ledig eller oppteken og godkjenne bestillingar på taksameteret.
  • loggføre sitt eige skift.

Med jamne mellomrom vil taxisjåføren

  • loggføre tekniske problem og avvik.
  • rapportere hendingar til overordna.
  • skrive meldingar om feil og manglar til andre sjåførar eller skiftleiinga.
  • skrive e-postar og meldingar.

Av og til vil taxisjåføren

  • rapportere og dokumentere hendingar ved uhell, ran eller trugande situasjonar.
  • rapportere og dokumentere skadar på materiell eller menneske.
  • rapportere og dokumentere hærverk og tjuveri.
  • vidareformidle klager frå passasjerar.
  • rapportere om feilmeldingar frå taksameteret til løyvehavaren/taxisentralen.
  • skrive avviksmeldingar.
  • skrive notat og oppgåvesvar i samband med opplæring.
  • fylle ut ulike skjema som gjeld sitt eige arbeidsforhold.

Munnlege ferdigheiter

Kvar dag vil taxisjåføren

  • helse på passasjerar på ein hyggjeleg måte.
  • be om å få sjå reisedokumentasjon eller ta imot betaling.
  • kommunisere med passasjerane om kvar dei skal.
  • hjelpe passasjerar inn og ut av bilen på ein høfleg måte.
  • kommunisere formelt med andre sjåførar.
  • forstå kor viktig det er å yte service og kjenne godt til ulike kommunikasjonssituasjonar.
  • rapportere munnleg om hendingar i sitt eige skift.
  • delta i uformelle samtalar med passasjerar og kollegaer.

Med jamne mellomrom vil taxisjåføren

  • melde frå om problem under køyring og be om hjelp.
  • løyse problem med passasjerar.
  • handtere uventa situasjonar.
  • handtere kritikk på ein konstruktiv måte.
  • svare på spesielle førespurnader.
  • ta imot munnlege beskjedar og instruksar.
  • kjenne til god behandling av passasjerar med særskilde behov.
  • informere passasjerar om fordelane ved å bruke selskapet sine appar.

Av og til vil taxisjåføren

  • kommunisere med overordna dersom det trengst for informasjon eller assistanse.
  • kommunisere med ansvarlege ved sjukdom og dødsfall.
  • vite korleis ein handterer ruspåverka, trugande og valdelege passasjerar.
  • handtere nødssituasjonar.
  • kjenne til og kunne formidle kunden sin rett til å klage på transporten og framgangsmåten for dette.
  • høyre på opplæring i nye rutinar og regelverk.
  • samarbeide og snakke med andre som deltek i opplæring.
  • delta i HMS-opplæring.
  • delta i møte og kome med innspel.
  • ha ein medarbeidarsamtale med leiaren sin.
  • varsle om hendingar eller ulukker.

Rekneferdigheiter

Kvar dag vil taxisjåføren

  • kjenne til betalingsformer og oppgjersformer.
  • kontrollere betaling og gje rette vekslepengar.
  • ta oppgjer og kontrollere kontantbehaldninga mot kredittsal.
  • rekne ut rabattar.
  • lese av og vurdere numerisk informasjon frå instrument på dashbordet.
  • rekne ut drivstoffbruket i høve til køyremønsteret.
  • kunne planleggje og velje køyrerute ut frå vegstandarden og miljømessige konsekvensar.
  • ta omsyn til at kunden vil reise på billegaste vis.

Med jamne mellomrom vil taxisjåføren

  • kontrollere sin eigen lønsslipp.
  • loggføre si eiga køyring.
  • vurdere kor lang tid køyreoppdrag tek.
  • sjekke lufttrykket i dekka og fylle rett mengd luft.
  • måle mønsterdjupna og vurdere om ho er god nok.
  • lese og finne fram i kart, GPS eller vegbok.
  • vurdere høgda og lengda på køyretøyet for å køyre trygt.

Av og til vil taxisjåføren

  • vurdere om talet på passasjerar er høgare enn lova tillèt.
  • lese og vurdere numerisk informasjon i høve til tekniske spesifikasjonar.
  • vurdere oppdrag og vidare køyring ut frå køyre- og kviletidsføresegnene.
  • kjenne til dei kostnadene som ligg til grunn for drift av taxiløyve.
  • kjenne til dei marknadsmessige og økonomiske vilkåra som gjeld for taxitransport.
  • bruke kart eller GPS for å rekne ut avstandar og finne dei beste rutene.

Digitale ferdigheiter

Kvar dag vil taxisjåføren

  • lese av taksameteret.
  • loggføre sitt eige skift.
  • ta oppgjer for sitt eige skift etter at han er ferdig for dagen.
  • bruke GPS til å finne fram.
  • bruke mobiltelefon.

Med jamne mellomrom vil taxisjåføren

  • levere rekneskap.
  • bruke sentralen sin app for bestillingar.
  • føre timelister.
  • sende tekstmeldingar til kollegaer eller overordna.
  • halde seg oppdatert på aktuelle arrangement via internett.
  • skrive logg for bruk av verkstaden.
  • bruke smarttelefon og nettbrett med forskjellige appar knytte til oppgåver.
  • sende e-postar med vedlegg.

Av og til vil taxisjåføren

  • loggføre hendingar via meldingar.
  • dokumentere avvik og ulukker via meldingar.
  • ta bilete for å dokumentere uhell og liknande.
  • finne fram til HMS-regelverk på internett.
  • sende og fylle ut kontraktar.
  • hjelpe kundar med betalingstenester.
  • bruke ulike ressursar for opplæring og sertifisering.
  • oppdatere seg på ISO-godkjenningar og EU-/EØS-krav.
  • lese opplæringsmateriell og e-læringsprogram.
  • finne fram til og lese nettsidene til sentralen for å halde seg oppdatert.
  • bruke sosiale medium for å halde seg oppdatert og reklamere for si eiga verksemd.
  • bruke ulike digitale møteplassar for samarbeid og kommunikasjon.
  • bruke standard kontorprogramvare.
  • bruke QR- og strekkodar når det trengst.