Hopp til hovedinnhold

Sjekk status på søknad

Her finner du informasjon om saksbehandlingen og når du får svar på søknaden.

Sist oppdatert : 18. oktober 2024

Når får du svar?

Du vil vanligvis få svar på søknaden innen to måneder fra den datoen vi har mottatt all nødvendig dokumentasjon.

Hvis søknaden mangler dokumentasjon

Hvis det er dokumenter som mangler for at vi skal behandle saken, vil du få en e-post med informasjon om dette. Du må da logge deg inn i søkerportalen for å laste opp den manglende dokumentasjonen. Les mer om våre dokumentasjonskrav.

Hvordan bruke søkerportalen

Vi har undertekster på flere språk. Du kan endre tekst ved å klikke på innstillinger.

Svar på søknaden

Du får et varsel fra oss når vedtaket er klart.

Vi bruker digital postkasse. Dersom du ønsker å få svar til denne postkassen må du opprette din egen digitale postkasse (eid.difi.no).

Når svaret er klart finner du det også under "dokumentoversikt i søkerportalen.

Har du spørsmål?

Har du spørsmål om søknaden kan du skrive en melding til saksbehandler i søkerportalen når saken er satt til behandling. Du får et varsel når saken er satt til behandling. Bruk funksjonen «Still et spørsmål» under «Mine meldinger».

Du kan klage

Du kan klage på vedtaket ditt innen tre uker etter at du har fått svar. Hvis det er noe du lurer på om vedtaket eller om klagereglene, kan du skrive en melding til saksbehandleren din i søkerportalen fram til klagefristen går ut. Her kan du lese mer om å klage på vedtak.