«What’s in it for me?» Betydningen av tilhørighet og motivasjon for studenters læring
Etter pandemien opplever mange utdanninger en endring i studentenes tilstedeværelse på campus og i undervisning. Digitale løsninger gir fleksibilitet i hverdagen, men skaper endrede arbeidsmønstre i høyere utdanning. Hva mister vi når læring blir en aktivitet foran skjermen og studentene uteblir fra campus?
Om arrangementet
I dette webinaret ser vi nærmere på sammenhengene mellom tilhørighet, motivasjon og læring, og hvordan undervisere kan legge til rette for studenters aktive deltagelse i læringsprosesser. Med utgangspunkt i erfaringer og forskning fra sentrene for fremragende utdanning diskuterer vi hvordan inkluderende og engasjerende læringsmiljø kan utvikles.
Innledere
Lucas Jeno, professor i universitetspedagogikk ved Universitetet i Bergen
Torgeir Aadland, senterleder og førsteamanuensis ved Engage - Senter for engasjert utdanning gjennom entreprenørskap, NTNU
Alva Kjensli, forskningsassistent og studentprosjektleder ved CELL – Senter for erfaringsbasert juridisk læring, Universitetet i Oslo
Målgruppe
Møtet er rettet mot undervisere, studieledere og støttemiljøer ved UH-institusjoner.
