eTwinning i læreplanen
eTwinning og internasjonalt samarbeid gjer det lettare å nå måla i læreplanen!
Sist oppdatert : 27. februar 2025eTwinning er ei plattform som gjev lærarar høve til å samarbeida, dela erfaringar og gjennomføre felles prosjekt med kollegaer og elevar frå andre europeiske land. Plattforma kan vere eit effektivt verktøy for å oppnå mange av måla i den norske læreplanen, særleg dei som er nemnde i læreplanens overordna del. I denne artikkelen vil me sjå på korleis eTwinning heilt konkret kan vere med på å styrkje og støtte opp under nokre sentrale verdiar i læreplanen.
Eit av dei grunnleggjande måla i læreplanen er å fremje demokratisk deltaking og medborgarskap. Gjennom eTwinning-prosjekter kan elevar samarbeide med jamaldrande frå andre land, noko som gjer dei ei praktisk forståing av demokrati, kulturelt mangfald og internasjonalt samarbeid. Ved å delta i prosjekt gjennom eTwinning får elevane høve til å arbeide i grupper med elevar frå ulike europeiske samfunn. Dette kan vere med på å utfordre forståinga til elevane av verda, mogleggjera kontrasterande perspektiv på ulike arenaer og kan gi høve til kritisk tenking og refleksjon over eigne verdiar og synspunkt.
Utvikling av demokratiske ferdigheiter
eTwinning-plattformen tilbyr eit trygt og strukturert digitalt miljø der elevane kan utveksle idear, diskutere problemstillingar og løyse oppgåver saman. Gjennom dette samarbeidet kan elevane lære viktige demokratiske ferdigheiter som å lytte til andre, argumentere for sine eigne synspunkt og semjast gjennom konsensus. Dette er ferdigheiter som er essensielle for å fungere i eit demokratisk samfunn, både lokalt og globalt.
I tillegg kan eTwinning gje elevane høve til å delta i prosjekt som fokuserer på globale tema som berekraft, menneskerettar og sosial rettferd. Her er det berre fantasien som set grensene. Gjennom aktivitetane i eTwinning får elevane jobbe konkret med teoretisk kunnskap og får praktisk erfaring gjennom å bruke nye og lærte ferdigheiter i ulike og utfordrande samanhengar. Aktivitetar gjennom eTwinning gjer ikkje elevane berre høve til teoretisk læring, men kan også vere med på å skape eit rom for elevane til å utvikle praktisk erfaring i å ta kunnskapen i bruk i reelle situasjonar.
Demokrati og medborgarskap i praksis
Eit konkret døme på eit slikt prosjekt kan vere ei simulering av ein internasjonal konferanse der elevar frå ulike land representerer ulike nasjonar og interessegrupper. I denne simuleringa må elevane forhandle, presentere synspunkta sine og arbeide for ulike felles mål. Kanskje elevane kan utarbeide ein handlingsplan for å få bukt med klimaendringar eller finne ulike metodar for å sikre betre vilkår for insekt lokalt?
Eit anna døme kan vere at elevane skal samarbeide om å lage ei nettside som forklarer og tek for seg menneskerettane. Elevar frå ulike land kjem då saman, arbeider med eit viktig felleseuropeisk tema og skaper eit konkret produkt saman. Slike erfaringar, på tvers av landegrensene, kan gje elevane unike ferdigheiter i samarbeid, kunnskap om viktige tema og utvide den digitale horisonten til elevane.
Samla sett kan eTwinning-prosjekter gje elevane verdifulle erfaringar med demokrati i praksis. Dei lærer å ta ansvar, samarbeide med andre, og forstå viktigheita av aktiv deltaking i samfunnsprosessar. Dette er ferdigheiter og haldningar som ikkje berre er viktige i skulesamanheng, men som også førebur elevane på å vere aktive og ansvarlege borgarar i eit felleseuropeisk samfunn.
eTwinning kan også vere med på styrkinga av dei grunnleggjande ferdigheitene i lesing, skriving, rekning, munnlege ferdigheiter og digitale ferdigheiter. Gjennom samarbeid med skular i andre land får elevane praktisk erfaring med å kommunisere skriftleg og munnleg på eit framandspråk, bruke digitale verktøy for å samarbeide og presentere informasjon. Det er berre fantasien som set grensene for eit eTwinning-prosjekt. Tenk kor engasjerande det kunne vore å ha ein mattetime saman med elevar frå Irland eller Austerrike?
Matematikk i praksis
Elevane kan til dømes samarbeide om å samle inn og undersøkje tal frå ulike land, og bruke matematikk og statistikk for å forstå samanhengen i tala dei har funne saman. Dette passar fint i tverrfaglege prosjekt som kombinerer ei rekkje ulike fag. Kanskje elevane skal utføre eit prosjekt saman med elevar frå andre land som ser på energiforbruk eller prisar på matvarer i ulike land? På den måten kan elevane få bruke mellom anna matematikk i praksis, samtidig som dei lærer saman med elevar frå rundt om i Europa.
Lesing og skriving i eit globalt perspektiv
eTwinning-prosjekter gjev samstundes elevane høve til å lese og skrive på ulike språk saman med elevar frå andre land. Dette kan vere med på å auke motivasjonen for språklæring, og vere med på å utvide dei språklege ferdigheitene til elevane. Eit døme kan vere å lære om skandinaviske språk saman med elevar frå andre skandinaviske land, eller kanskje ein kan læra engelsk gjennom ei skriveoppgåve saman med elevar frå Nederland eller Belgia? Med desse prosjekta kan elevane lese saman med og lære frå kvarandre! Dette gjev elevane nye perspektiv på språklæringa, samtidig som det bidreg til å auke ferdigheitene til elevane i å bruke språket på ein ny måte, som ikkje berre avgrensar seg til klasserommet. Skriveoppgåvene kan variere frå å lage blogginnlegg og skrive e-postar til partnarklassar, til å utarbeide felles e-bøker, nettsider og presentasjonar. Alle desse aktivitetane bidreg til å styrkje ferdigheitene til elevane i språk, samarbeid, lesing og skriving.
Styrking av munnlege ferdigheiter
Munnlege ferdigheiter kan styrkjast gjennom regelmessige videosamtalar og munnlege presentasjonar, der elevane må uttrykkje ideane sine klart og tydeleg på eit framandspråk. Elevane kan bruke sikre og tryggje digitale verktøy i kommunikasjonen med kvarandre. Dette gjev dei verdifull praksis i å lytte aktivt, respondere på spørsmål, og diskutere ulike emne med jamaldrande frå andre land. Aktivitetane fremjar ikkje berre språkleg kompetanse, men også større komfort med å bruke framandspråk i autentiske livssituasjonar.
Digitale ferdigheiter på en trygg arena
I tillegg til språklege ferdigheiter, speler digitale ferdigheiter ei sentral rolle i eTwinning-prosjekter. Elevane kan bruke ei rekkje digitale verktøy for å kommunisere, samarbeide og dele informasjon. Dette kan inkludere bruk av allereie kjende digitale plattformer, i tillegg til GDPR-vennlege verktøy utvikla av den europeiske kommisjonen. Desse verktøya ligg pakka og klar til bruk på elevanes TwinSpace!
eTwinning gir med andre ord ikkje berre høve til å arbeide digitalt i enkelte fag, men gjer tverrfagleg undervisning mykje enklare. Til dømes kan eit prosjekt om matvareprisar involvere forsking (innhenting av data, lesing og skriving), dataanalyse (rekning), kommunikasjon med samarbeidselevar (munnlege ferdigheiter) og bruk av digitale verktøy for å presentere funna. Dette konkretiserer innhaldet i faga og skaper relevante og autentiske læringssituasjonar for elevane. Forhåpentleg kan eTwinning bidra til å auke motivasjonen til elevane for læring og bidra til meiningsfylte opplevingar.
Gjennom eTwinning opplever elevane læring som er kontekstuelt relevant, utfordrande og kopla til den verkelege verda. Dette kan vere med på å styrkje dei grunnleggjande ferdigheitene, og fremjar samtidig ei heilskapleg ramme rundt læring og kunnskap. eTwinning-prosjekter viser korleis samarbeid og bruk av teknologi kan forsterke læringsopplevinga og gjere elevane betre rusta til å møta dei krava som blir stilte i eit moderne samfunn.
eTwinning-prosjekter kan formast ut slik at dei stimulerer skaparglede og engasjementet hos elevane. Ved å delta i kreative prosessar saman med elevar frå andre land, får elevane høvet til å utvikle og uttrykkje ideane sine på nye og innovative måtar. Prosjekt kan inkludere kunstnariske aktivitetar som å lage digitale kunstverk, skrive felles historier, eller utvikle ein nettstad. Slike aktivitetar gir elevane rom til å utforske sine kreative evner og samarbeida med andre, noko som kan føre til ei djupare forståing av emne og ei større glede ved læring.
Engasjementet aukar når elevane ser at arbeidet dei har gjort får noko å seie og verdi for andre. Gjennom eTwinning-prosjekter kan dei få tilbakemeldingar frå jamnaldrande i andre land, noko som kan motivere elevane til å yte sitt beste. Dette engasjementet vert ytterlegare forsterka når prosjekta har ein reell innverknad, som til dømes å lage kampanjar for miljømedvit eller å organisere virtuelle kulturutvekslingar saman. Aktivitetane gjer læringsprosessen meir relevant og meiningsfull, noko som kan stimulere interessa og auke den indre motivasjonen til elevane.
Utforskartrong og engasjement
Utforskartrongen vert vekt gjennom eTwinning-prosjekter som utfordrar elevane til å stille spørsmål, undersøkje nye emne og eksperimentere med løysingar. Prosjekt kan inkludere vitskaplege undersøkingar, teknologiske innovasjonar eller historiske utforskingar. Ved å samarbeide med elevar frå andre land får dei tilgang til ulike perspektiv og kunnskap frå jamaldrande, noko som kan forsterke utbyttet elevane har av utforsking og auke deira faglege forståinga.
Engasjementet i utforsking oppstår når elevane blir aktive deltakarar i læringsprosessen. Dei lærer å ta initiativ, formulere hypotesar og teste desse i praksis. Til dømes kan eit prosjekt om berekraftig utvikling innebere at elevar frå ulike land samarbeider om å undersøkje lokale natur- og miljøutfordringar, formidlar til kvarandre og utviklar løysingar i fellesskap. Dette gjev elevane høvet til å nytte teori i praksis.
Auka djupnelæring
Kombinasjonen av skaparglede, engasjement og utforskartrong i eTwinning-prosjekter kan bidra til auke djupnelæring. Når elevar engasjerer seg i kreative og utforskande aktivitetar, kan dei oppleve ei indre motivert læring som er djupt forankra i deira eigne interesser og erfaringar. Dette kan føre til ei djupare forståing av fagstoffet, der dei ikkje berre tileignar seg kunnskap, men også utviklar ferdigheiter og haldningar som er nødvendige for å ta i bruk kunnskapen i ulike samanhengar. Dei får høve til å tenkje kritisk og reflektera rundt si eiga læring, saman med elevar frå andre land.
Ved å leggje til rette for skaparglede og utforskartrong i læringsprosessen, hjelper eTwinning lærarar med å skape eit engasjerande læringsmiljø, som gir rom til ei djuptgåande og relevant formidling av kunnskap og ferdigheiter. Elevane lærer ikkje berre for å sikre seg gode resultat, men lærer for å forstå og løyse verkelege utfordringar som er relevante for kvardagen deira. eTwinning gir derfor lærarar høve til å skape nettopp dette læringsmiljøet: Eit læringsmiljø der elevane kan utvikle livslange læringsvanar, og sikre seg kunnskap og ferdigheiter som er heilt avgjerande i det globale 21. hundreåret.
eTwinning er ein verdifull ressurs for skular som ønskjer å nå mange av måla i læreplanen. Gjennom internasjonalt samarbeid kan elevar utvikle demokratisk forståing, grunnleggjande ferdigheiter og kreativitet. Ved å integrere eTwinning i undervisninga kan skular skape rike og meiningsfulle læringsopplevingar som førebur elevane på utfordringane i framtida.
eTwinning gjev elevar praktisk erfaring i demokratiske prosessar og medborgarskap, noko som er essensielt for å byggje eit inkluderande og tolerant samfunn. Vidare bidreg eTwinning til å styrkje dei grunnleggjande ferdigheitene til elevane gjennom prosjekt som involverer lesing, skriving, rekning og digitale verktøy. Dette førebur dei på krava i det moderne samfunnet og arbeidslivet.
eTwinning-prosjekter stimulerer til skaparglede og utforskartrong. Gjennom kreative og utforskande aktivitetar får elevane høvet til å uttrykkje kunnskapen og ideane sine og eksperimentere med nye konsept, noko som fremjar djupnelæring. Ved å integrera eTwinning skapar skular eit engasjerande læringsmiljø som fremjar samarbeid, innovasjon og interkulturell forståing, og førebur elevane på å møta utfordringane i framtida med kunnskap og ferdigheiter for det 21. hundreåret.