– Digital undervisning gir betre norskopplæring
Publisert: 3. september 2024– Det er interaktive øvingar og varierte oppgåver som gjer læringa meir morosamt – det treng deltakarane sjølv om dei er vaksne, seier Ole Gunnar Søstrand.

Søstrand er rektor ved vaksenopplæringa i Vestvågøy i Nordland, ein av dei rundt 70 norske kommunane som har tatt i bruk digital norskopplæring som eit supplement til den ordinære undervisninga så langt. Han oppmodar fleire kommunar til å gjere det same.
– Opplæringstilbodet er både fleksibelt, tilpassa og engasjerande og ikkje minst gir det gode resultat. Det gjer kvardagen lettare for både lærarar og leiarar i norskopplæringa, seier han.
Språk er nøkkelen til arbeid
Gode norskkunnskapar er svært viktig for å få jobb i Noreg. Dei siste tre åra har norske kommunar busett meir enn 70.000 flyktningar – dei fleste fordrivne frå krigen i Ukraina. Kapasiteten i vaksenopplæringa i mange norske kommunar har naturleg nok vore pressa i møte med denne auken. Derfor fekk HK-dir ansvaret for å utvikle eit nasjonalt tilbod om digital norskopplæring. Tilbodet skal gjere norskopplæringa meir fleksibel og tilpassa både for arbeidsgivarar som skal tilsette, i tillegg til flyktningane sine behov og ulike livssituasjonar.
– Tilbodet er eit viktig verkemiddel i integreringsarbeidet som vi håpar at enda fleire kommunar no tar i bruk, seier direktør i HK-dir, Sveinung Skule.
– Viktig at undervisninga er lærarstyrt
Vestvågøy bruker det digitale tilbodet som supplement i klasseromsundervisninga. I oppstarten er dei som regel to eller fleire lærarar i klasserommet – etter kvart blir deltakarane tryggare på det digitale opplegget. Søstrand meiner det er bra at tilbodet er lærarstyrt.
– Interaksjonen mellom menneske, der deltakarene får høve til å bruka språket munnleg, er veldig viktig.
Erfaringa deira er at elevane med kapasitet til rask læringsprogresjon har størst utbytte. Søstrand fortel om deltakarar som i løpet at eit halvt år har jobba seg gjennom så mange leksjonar at dei nærmar seg språkleg B2-nivå.
– Slik er det sjølvsagt ikkje for alle. Men utan det digitale supplementet hadde det vore nærmast umogleg, seier Søstrand.
– Målet vårt er å gi det beste språkopplæringstilbodet vi kan, for så mange som mogeleg. Her hjelper det digitale tilbodet oss langt på veg, legg han til.

Ole Gunnar Søstrand, rektor ved vaksenopplæringa i Vestvågøy i Nordland.
Hever også den digitale kompetansen
Ifølge Søstrand er det ikkje berre språkferdigheitene til elevane som blir betre med når det digitale opplegget blir tatt i bruk.
– Den digitale kompetansen for alle involverte gjer og eit hopp – altså ikkje berre for deltakarane, men og for lærarar og opplæringsstaden, seier han.
Digital norskopplæring
- Vestvågøy kommune har gitt tilbod om digital norskopplæring til 185 deltakarar så langt i år.
- HK-dir arrangerer i november erfaringssamlingar om fleksibel og nettbasert norskopplæring i Oslo, Bergen og Trondheim.
- 46 kommunar deltek i nettverket Flyktningar i jobb – eit samarbeid mellom kommunesektorens organisasjon (KS), Arbeids- og velferdsdirektoratet samt Integrerings- og mangfoldsdirektoratet. Arbeidet starta opp i vår.
- Denne artikkelen er basert på KS-webinaret om moglegheitene for digital norskopplæring for flyktningar og innvandrarar i august 2024. Opptaket frå webinaret finn du på Youtube.